Webinar: Aanvragen overheidslaptops
Datum: Donderdag 26 juni 2025
Tijd: 10.00 – 11.00 uur
Locatie: Online via Microsoft Teams
Voor wie: Maatschappelijke organisaties, zoals bibliotheken, buurthuizen, welzijnsinstellingen en andere partners in het sociaal domein

Waarom dit webinar?
Toegang tot digitale overheidsdiensten is voor veel mensen met een smalle beurs geen vanzelfsprekend. Daarom stelt het Rijk laptops beschikbaar. Maatschappelijke organisaties kunnen deze laptops aanvragen en daarmee bijdragen aan digitale inclusie.
Wil je weten hoe het aanvraagproces werkt, voor wie de laptops bedoeld zijn, en of jouw organisatie in aanmerking komt om aan te vragen? Meld je aan voor dit praktische en informatieve webinar!
Wat kun je verwachten?
Tijdens dit webinar nemen we je stap voor stap mee in het aanvraagproces.
- Introductie op het project: Hoe kwam het tot stand en waarom is het belangrijk?
- De doelgroep uitgelicht: Voor wie zijn de laptops bedoeld? Wat zijn de criteria?
- Welke organisaties kunnen aanvragen?: Informatie over aan welke voorwaarden je als organisatie moet voldoen.
- Stap-voor-stap: het aanvraagproces: Van goedkeuring van jouw organisatie tot het uitgeven van de laptops.
- Q&A: Stel je vragen aan ons!

“Toen ik de laptop ontving, voelde ik een mix van blijdschap en opluchting. Ik kon eindelijk mijn cv updaten, praktische zaken regelen en belastingaangifte doen.” – Fortune
Praktische informatie
Je volgt het webinar via Microsoft Teams. Je ontvangt een dag van tevoren de deelnamelink per e-mail.
Na afloop sturen we ook een terugkijklink, handig voor als je er niet live bij kunt zijn.
Let op: Het webinar wordt opgenomen. Je mag je camera gerust uitzetten als je dat prettig vindt!